Family, Australian Open and my birthday! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sebastiaan Houtgraaf - WaarBenJij.nu Family, Australian Open and my birthday! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sebastiaan Houtgraaf - WaarBenJij.nu

Family, Australian Open and my birthday!

Door: Sebastiaan Houtgraaf

Blijf op de hoogte en volg Sebastiaan

22 Januari 2014 | Australië, Melbourne

De wekker gaat, vandaag is t eindelijk zover. Het grote avontuur waar ik al dik 2 maanden op zit te wachten gaat beginnen. Heb ik alles bij? Voor de zoveelste keer nog maar een keer checken. Mijn backpack en een koffertje de auto in en we kunnen gaan. Lekker op tijd vertrokken, dus ver voordat ik kan inchecken zijn we al op Schiphol. Je ouders die nog even de nodige foto's met je willen nemen maken kan dan mooi gebeuren. Na het inchecken tussen alle ouwe overwinteraars nog even wat drinken en dan om 9uur de douane door. Iets later dan gepland vertrokken richting de tussenstop in Singapore..

Nog even terugkomend op de week voordat ik vertrok. Het was er eentje met mooie afscheidsfeestjes/etentjes, waar ik jullie nogmaals enorm voor wil bedanken! Van sommige personen kreeg ik nog een brief/tekstboekje mee die ik pas in t vliegtuig mocht openen. Jullie hebben je best gedaan om het mij even moeilijk te maken. Dus je snapt wel hoe ik daar in t vliegtuig heb gezeten :*(

We zijn vertrokken en de piloten hadden er zin in, want we kwamen een uur eerder aan in Singapore dan gepland. Doormiddel van een Skytrain naar de juiste gate gereden en daar gewacht op de volgende vlucht. We kwamen zoals gepland om 18.15uur plaatselijke tijd in Melbourne aan. Na het zien van het programma Border Security denk je dat nu spannend gaat worden. Dat viel gelukkig alles mee op een goede ondervraging van een douanier na. Door de deur gekomen zie ik daar mijn Oom (Marc) staan, Welcome in Australia Seb. Hij waarschuwde mij alvast voor de warmte die ik zo tegemoet zou gaan. Daar liep ik dan met een lange spijkerbroek en een vest die ik 23uur geleden nog heel hard nodig had. De temperatuur meter in de auto ging als een raket omhoog terwijl we naar hun huis reden. Toen we na een kleine 30min rijden thuis aankwamen stond de temperatuurmeter op 41,3 graden, BLOODY HOT! Het was op dat moment 20uur in de avond. Nadat ik kennis had gemaakt met Danielle (nicht) en haar man Geoff en hun 2 kleine baby's Samantha en Oliver ben ik lekker onder de douche gestapt. Wat was dat lekker na zo'n lange reis en de hitte die ik had ondervonden. De eerste Ozzie BBQ was ook een feit. Na een Skype gesprek met t thuisfront was het daarna tijd om mijn bedje op te zoeken. Waar ik dacht wel te kunnen slapen na een reis van 23uur, bleek dat helaas niet t geval te zijn. Ik werd om 3uur wakker, maar viel gelukkig weer in slaap om vervolgens om 5uur weer wakker te worden. Toen ben ik er maar uitgegaan. Boven was mijn tante al mijn neefje en nichtje aan de gang, dus die heb ik gelijk even geholpen met de fles geven. Om een uur of 9 keek ik op de temperatuur meter, die gaf al 38 graden. Dus om niet gelijk tot op t bot te verbranden heb ik de zon die dag maar t meest vermeden. De volgende dag heeft Julie mij meegenomen naar een groot winkelcentrum. Daar heb ik mezelf een mooi cadeau voor mijn verjaardag gegeven. Een GoPro camera, om de rest van de reis vast te kunnen leggen. Daarna natuurlijk heel de middag bezig geweest met t uitvogelen hoe dat apparaat werkt. De afgelopen dagen waren verschrikkelijk heet en hebben we dus weinig gedaan. Zaterdag daalde temperatuur richting de 30graden en konden we dus wat ondernemen. Marc nam mij mee voor een sightseeing tour langs St. kilda en de omgeving. S'avonds was er weer een BBQ en kwamen Meridee (nicht) en haar man (Daniel) langs. Hij is de eigenaar van een gym hier in de buurt en had een bezoekerspas bij waarmee ik gratis kon sporten. Als het zo doorgaat met bbq'en dan heb ik die wel nodig. Hij nodige mij aan het einde van avond uit om morgen langs zijn familie te gaan. Ook die hadden een BBQ gepland met familie en vrienden. Daar heb ik vrienden van hem ontmoet en kreeg ik al wat verzoekjes om een keer goed door te zakken in de stad met de boys. We gaan binnenkort dus eens mee maken hoe los ze hier gaan als ze met de boys op stap gaan!

Maandagochtend was t zover, voor mijn verjaardag heb ik een dagkaart voor de Australian Open gekregen. Samen met Marc ben ik de hele dag op t park geweest. We konden met de kaart ook nog in 1 arena, dat was Margaret Court Arena. We waren er al vroeg dus er waren nog geen wedstrijden aan de gang. Wel waren er al wat toppers aan t trainen. Waaronder Ivanovic en Li, die beiden de dag ervoor al hadden gespeeld. Bij 1 court was t extreem druk, daar bleek Nadal zijn balletjes in te slaan, hij moest t later op de dag opnemen tegen een Japanner genaamd Kei Nishikori. Na wat rond te hebben gelopen op t enorme park zijn we naar de Margaret Court Erena gegaan. Daar zou om 13uur een 4de ronde Single Men's wedstrijd zijn tussen een Bulgaar G. Dimitrov en de Spanjaard R. Bautista Agut. Deze werd uiteindelijk na een 4 setter gewonnen door de Bulgaar. Na de wedstrijd hebben we nog zoals het hoort voor 9dollar per stuk een Heineken gedronken. Het was een prachtige dag en ik kon mij geen beter cadeau wensen. Australian Open - Check!

IT'S MY BIRTHDAY MATE!
S'morgens werd ik door mijn tante met een smoes uit t huis gelokt. We gingen mijn bankrekening in orde maken. Ik had t totaal niet verwacht, maar bij terugkomst stond er een heel huis vol met familieleden. Ze hadden een Aussie's birthday cake gemaakt en er werd uit volle borst "Happy birthday to you" gezongen. Je bent dan wel duizenden kilometers ver weg van al je naaste familie en vrienden, maar wat voelde ik me op dat moment jarig. Naast de taart hadden ze ook een Pie gemaakt. Een australische traditie, zo werd mij verteld. Dat moest ik van hun toch echt een keer gegeten hebben en ik moet zeggen dat het zeer goed smaakte. Die middag heb ik de trein richting t centrum gepakt. Ik had afgesproken met Roxanne, een meisje die ik al vanuit Nederland kende. Zij zit hier al 2 maanden voor haar stage en kon mij dus een kleine rondleiding door de stad geven. Toch nog wat Nederlands gezelschap op mijn verjaardag aan de andere kant van de wereld. Bij een bar genaamd "naked for Satan" hebben we wat gedronken. Boven op de rooftop bar had je een prachtig uitzicht over het centrum. Later die avond wat bij een Thai wat gegeten in de stad en daarna weer met het treintje richting Greensborough. Het was een heerlijke dag, kan niet anders zeggen!

We zijn alweer een week verder, maar het voelt alsof ik hier al weken ben. Het echte backpack leven heb ik nog niet ervaren, maar het vakantie gevoel bevalt mij nu nog wel. De aankomende dagen ga ik beginnen met zoeken naar een leuke baan in de outback, dus hopelijk lees je in mijn volgende blog dat ik iets moois heb gevonden. Ik hoorde dat de temperaturen deze week in Nederland hard gaan dalen, sterkte daarmee! Op dit moment zit ik aan het zwembad met een zomers briesje, graadje of 27 en een Corona in mijn hand, CHEERS!

  • 22 Januari 2014 - 13:32

    Gary:

    Lekker bezig goos! Geniet ervan....over 2 weken awake....zal aan je denken!!

  • 28 Januari 2014 - 11:45

    Silvia Nilsson:

    Hi Judastiaan :-)

    Zo te lezen vermaak jij je prima :-P echt leuk voor je. Ik ben benieuwd wat je volgende avonturen zijn...
    Heel veel plezier daarzo en maak er wat van.

    XXX van ons allemaal hier bij T-Mobile

  • 05 Februari 2014 - 17:22

    Natalie Van Der Ploeg:

    Sebas,

    Super leuk om te lezen:) Echt heel fijn dat je zo hartelijk ontvangen werd!! Ben benieuwd naar je avontuur nu. Denk dat het echte back pack leven nu is begonnen!
    Kijk uit naar je volgende verhaal!
    Geniet ervan! Dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sebastiaan

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 10330

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 14 Januari 2016

Backpacken en werken in Australië

Landen bezocht: